תקנות אחסון חומ"ס – מה אומר החוק?

כל מחסן לאחסון חומרים מסוכנים, חייב לעבוד על פי החוק. לשם כך הוגדרו תקנות אחסון חומ"ס. מחסן לחומרים מסוכנים צריך לעמוד בקריטריונים הבאים:

  1. על המחסן לאחסון חומ"ס להיות בעל רישיון עסק, כמו גם על העובדים העובדים בו להיות בעלי רישוי לעבודה עם חומרים מסוכנים
  2. בעל רישיון לעיסוק בחומרים מסוכנים, צריך לפרט ברישיונו באילו חומרים מסוכנים יש באפשרותו לעסוק, כאשר חל איסור מוחלט לעסוק בחומרים אשר לא נמצאים ברישיון שלו.
  3. הרישיון לעסוק בחומרים מסוכנים יינתן לתקופה של בין שנה ל- 3 שנים, כאשר יש צורך לחדש בכל פעם את הרישיון על מנת להמשיך לעסוק בחומרים מסוכנים.
  4. מחזיק חומרים מסוכנים יחוייב להחזיק ב"פנקס חומרים מסוכנים", כאשר בפנקס יירשמו כל רכישה או מכירה של חומר מסוכן. כמו כן, ירשמו בפנקס תאריכי קנייה ומכירה של כל חומר מסוכן (חומ"ס).
  5. בעת ביצוע ההזמנה, על המוכר, כמו גם על הרוכש, לחתום בפנקס שהקנייה/ מכירה בוצעו, מי העביר ומי הצד אליו הועבר החומר, כמו גם מתי ובאיזה כמות מדובר.
  6. כל העוסק בחומרים מסוכנים מחויב לדרג את החומרים על פי מטרת שימושם, דרגת הרעילות שלהם, מידת הסכנה הכרוכה בהם, בין אם לבני אדם או בין אם למבנים וכן את מהות הסכנה הכרוכה בשימוש שלהם.
  7. מחסן לאחסון חומרים מסוכנים צריך להקפיד על סוג המבנה, הוא חייב שיהיה מאוורר, כמו גם מוגן מפני תקלות שונות שעלולות להתרחש בגין החומרים המסוכנים.
  8. על חומרים מסוכנים להיות מאוחסנים באריזות סגורות עליהן יפורט במדויק מה הן מכילות ואילו חומרים כוללות.
  9. יש לבצע הפרדה בין חומרי האחסון הנמצאים במצבי צבירה שונים- בין חומצות לבסיסים/ בין חומרים מחמצנים לחומצות, בין חומרים מחמצנים לדליקים/ בין חומצות חזקות לחומרים אורגניים/ בין חומרים האסורים במגע עם מים לתמיסות מימיות וחומציות.
  10. חברה לאחסון חומ"ס חייבת לדאוג לשילוט ולסימון שבמקום זה מצויים חומרים מסוכנים או רעילים, כאשר שילוט זה רלוונטי גם לכלי הקיבול, מתקני המחסן, והצנרת וכל חומרי המחסן.

הקפדה על כללי הבטיחות ועל תקנות אחסון חומ"ס חשובים ועשויים להציל חיי אדם.

(המאמר אינפורמטיבי בלבד באדיבות הרן – מחסן לחומרים מסוכנים באשדוד. לקבלת המידע המלא והמוסמך ביותר יש לפנות לרשויות המוסמכות)

שתפו אותנו...

שתפו אותנו בפייסבוק
שתפו אותנו בטוויטיר
שתפו אותנו בלינקדין
שתפו אותנו בוואטסאפ

יש לכם את כל הסיבות לעבוד עם הרן:

שירות איכותי ואדיב – הצוות מקפיד להעניק יחס אישי, חם ואדיב לכל אחד מלקוחותינו. 

מקצועיות וניסיון של 25 שנים – לחברה ידע רב ויכולת להתמודד עם מטענים מסוגים שונים. 

אמינות ועבודה תחת תו תקן – החברה שומרת על כל התקנים והחוקים, לרבות הנחיות של המשרד להגנת הסביבה. 

שטח אחסון גדול ומותאם לפי סוגי מוצרים שונים – כל מחסן בעל ייעוד מיוחד ונשמרים בו תנאים הדרושים לאחסנה טובה של סוג הסחורות השמורות בו. 

גמישות ויצירתיות במציאת פתרונות עבור כל לקוח ולקוח – אנו גמישים לצרכים המשתנים של הלקוח ודואגים לספק לו את השירות הטוב ביותר בכל מצב.

דילוג לתוכן