המדריך לאחסון חומרים מסוכנים

המדריך לאחסון חומרים מסוכנים מסביר מה זה בכלל חומרים מסוכנים, מהם דרישות ותקנות החוק ולמה חשוב לשים לב בעת אחסון חומרים מסוכנים.

המדריך לאחסון חומרים מסוכנים שלפניכם ינסה לתת מידע בסיסי וחשוב על נושא חשוב זה.

מה זה בכלל אחסון חומרים מסוכנים ?

כחלק מייצור מוצרים שונים בתעשיות שונות, לדוגמא: תעשיות כימיות, תרופות ומזון, וכן בחקלאות, נדרש שימוש בחומרים מסוכנים ככימיקלים שונים וגזים.

כפועל יוצא מכך נדרש אחסון של חומרים מסוכנים באתרים מיוחדים לכך, אתרים מפוקחים שהחוק מגדירם כמרוחקים מאזורי אוכלוסייה צפופים וכן בהגבלות נוספות.

הסיבה: אי אפשר להפריז בסכנות בנפש וכן לסביבה, העלולות לקרות כתוצאה מאחסון חומרים מסוכנים שיוביל לשחרורם או דליפתם.

הסכנות של אחסון חומרים מסוכנים

חומרים מסוכנים הנפלטים לאוויר, או נשפכים כדלף עלולים לגרום לתמותה ולפגיעה חמורה בנפש, כמו גם פגיעה אפשרית בסביבה. כולנו שמענו על מקרים שפורסמו בתקשורת שבהם חומרים מסוכנים נפלטו לאוויר או נשפכו וגרמו לנזק רב בנפש או לסביבה.

טיפול נכון וכן אחסון נכון של חומרים מסוכנים עשוי למנוע פגיעות אלו. לשם כך קיימות תקנות וחוקים שונים לטיפול ולאחסון חומ"ס.

מהן התקנות השונות הקיימות לגבי אחסון חומרים מסוכנים ?

בשל אותן סכנות, נקבעו בחוק הישראלי מספר חוקים, תקנות והנחיות המחייבות יצרנים ויבואנים המשתמשים או מייבאים חומרים מסוכנים. חוקים כמו חוק החומרים המסוכנים, התשנ"ג-1993 , וכן תקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים), התשנ"ג-1993 , תקנות החומרים המסוכנים (סיווג ופטור), התשנ"ו-1996, וכן: תקנות הבטיחות בעבודה (גיליון בטיחות, סיווג, אריזה, תווי וסימון של אריזות), התשנ"ח-1998 .

אלו רק כמה דוגמאות לתקנות השונות לגבי אחסונם של חומרים מסוכנים והטיפול בהם בישראל. חוקים ותקנות אלו מיועדות למנוע את הפגיעה הבאה בנפש ובסביבה בישראל.

חשוב לדעת שאחסון של חומרים מסוכנים נמצא באחריות של כמה משרדים ממשלתיים: המשרד להגנת הסביבה, שרותי הכבאות ופיקוד העורף.

מהו הקשר בין אחסון חומרים מסוכנים לבין הובלת חומרים מסוכנים ?

חשוב לדעת ולהבין, שיש קשר ישיר וצמוד בין אחסון חומרים מסוכנים לבין הובלת חומרים מסוכנים, קשר שלא ניתן להפרדה. כמובן שגם לגבי הובלת חומרים מסוכנים ישנם החוקים, הוראות והנחיות מסודרות בחוק.

אחסון נאות של חומרים מסוכנים אינו מספק לכשעצמו ואינו יכול להתקיים ללא הובלה נאותה ותקנית של החומרים המסוכנים, החל מפריקת החומרים המסוכנים מנמל אשדוד או חיפה, אחסונם במחסנים ייעודיים לאחסון חומ"ס, ועד הובלתם לאתרים השונים של הייצור התעשייתי ברחבי הארץ.

הכל צריך להתנהל בבטחה וללא יצירת סכנה לציבור ולסביבה בכל אחד מחוליות השרשרת הלוגיסטית.

חברות לאחסון חומרים מסוכנים בישראל

ישנן מעט מאד חברות בישראל המתמחות והנוטלות אחריות מלאה וכוללת על אחסון חומרים מסוכנים במחסנים ייעודיים, מורשים ומפוקחים ע"י הרשויות המתאימות, וכן על הובלת החומרים המסוכנים החל מהנמל, ועד אתריו השונים של היצרן או היבואן.

חשוב לבחור בחברה שלה היכולות הלוגיסטיות, הניסיון רב השנים, הרישיונות הפיקוח והיתרים הנדרשים בחוק הן לאחסנת חומ"ס והן להובלת חומרים מסוכנים.

סיכום: אחסון חומרים מסוכנים – לא משחק ילדים!

ראינו שבישראל, כבשאר מדינות המערב, קיימים חוקים ותקנות מסודרים בכל הנוגע לאחסון חומרים מסוכנים.

על יבואנים ויצרנים להכיר ולפעול לפיהם. אחסון של חומרים מסוכנים לפי הוראות והנחיות החוק ע"י חברה לאחסון של חומרים מסוכנים והובלת חומרים מסוכנים שזו התמחותה ומומחיותה יכול להקנות שקט נפשי וביטחון ולמנוע את האסון הבא.

אחסון חומרים מסוכנים אינו, אם כן, "משחק ילדים" ומחייב מומחיות, אחריות ואכפתיות מצד כל הגורמים: היבואנים, היצרנים, וכמובן מצד החברות המומחיות לאחסון חומרים מסוכנים. אנו תקווה שבעזרת המדריך לאחסון חומרים מסוכנים זה תרמנו ולו מעט בהבהרת הנושא.

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר לאחסון חומרים מסוכנים \ אחסון חומ"ס \ הובלת חומרים מסוכנים – אנא השאירו פרטים, או התקשרו: 08-860-6671

המדריך לאחסון חומרים מסוכנים

 

שתפו אותנו...

שתפו אותנו בפייסבוק
שתפו אותנו בטוויטיר
שתפו אותנו בלינקדין
שתפו אותנו בוואטסאפ

יש לכם את כל הסיבות לעבוד עם הרן:

שירות איכותי ואדיב – הצוות מקפיד להעניק יחס אישי, חם ואדיב לכל אחד מלקוחותינו. 

מקצועיות וניסיון של 25 שנים – לחברה ידע רב ויכולת להתמודד עם מטענים מסוגים שונים. 

אמינות ועבודה תחת תו תקן – החברה שומרת על כל התקנים והחוקים, לרבות הנחיות של המשרד להגנת הסביבה. 

שטח אחסון גדול ומותאם לפי סוגי מוצרים שונים – כל מחסן בעל ייעוד מיוחד ונשמרים בו תנאים הדרושים לאחסנה טובה של סוג הסחורות השמורות בו. 

גמישות ויצירתיות במציאת פתרונות עבור כל לקוח ולקוח – אנו גמישים לצרכים המשתנים של הלקוח ודואגים לספק לו את השירות הטוב ביותר בכל מצב.

דילוג לתוכן