שילוט חומרים מסוכנים – הצורך, התקן והשיטה

מדוע יש צורך בשילוט חומרים מסוכנים ומהו התקן הקובע את שיטת הסימון?

כשעוסקים בהובלה ואחסנה של חומרים מסוכנים, יש להציב שלט ברור המתריע על קיומו של חומר מסוכן בכלי הרכב.

חומרים מסוכנים ותאונות דרכים

לצערנו שומעים לא פעם על תאונות בהן מעורבים חומרים מסוכנים. מעבר לסכנה הקיימת בתאונה של כלי רכב, יש כאן רגישות גבוהה הנובעת מאופי החומרים המעורבים במקרים אלו. כחלק מהמלחמה בתאונות דרכים המערבות חומרים מסוכנים וכדי להגביר את הבטיחות בתהליכי האחסון וההובלה של חומרים אלו, הוצגה הדרישה לשילוט חומרים מסוכנים.

הצורך בשילוט חומרים מסוכנים

לשילוט חומרים מסוכנים ולסימון חומרים מסוכנים יש מטרה כפולה. המטרה הראשונית היא להתריע על קיומם של החומרים וכך לעודד נהיגה זהירה בקרב הנוהגים בכבישי הארץ, אשר נתקלים במשאיות להובלת חומ"ס בדרכם, ועוברי אורח החולפים ליד שטחי אחסון.

המטרה השנייה היא לאפשר לכוחות ההצלה והביטחון לזהות את סוג החומרים המעורבים, בכל מקרה של אר"ן וחומ"ס, וכך לדעת איך לגשת ולהציל חיים מבלי להסתכן וכן כיצד יש "להשתלט" על החומר המסוכן הספציפי שחו"ח לא ידלוף או יתלקח, ובמידה וכבר קרה אחד מאירועים אלו- כיצד לעצור את המשך דליפתו לסביבה ולמנוע נזק בנפש ונזק לסביבה.

שיטת סימון חומרים מסוכנים

שלט חומ"ס אינו יכול להיות שלט רגיל, מכיוון שמידע בסיסי אינו יספיק לשרת את המטרה. שלטים כאלו אמנם קיימים בחלק מן המקומות, אך מידת ההרתעה שלהם מוטלת בספק ולכן חשוב להשתמש בשיטת הסימון המקובלת, כדי ליצור "העברת מסר" מהירה, ברורה, שקופה ומקיפה על סוג החומ"ס.

השיטה הנהוגה בישראל לסימון חומרים מסוכנים היא שיטת סימון האו"ם, אשר מקובלת בארצות נוספות. בשיטה זו, השלט יכיל סימן אזהרה על פי סוג החומר, תיאור פעולת החירום שיש לבצע,  וארבע ספרות המיוחסות לחומר על פי האו"ם. בחלקו התחתון של השלט יופיעו גם פרטים נוספים כגון שם יצרן/יבואן ומספר טלפון.

השלט צריך להיות ברור ומובן, ומכיוון שהאוכלוסייה בישראל היא מגוונת, רצוי להחזיק במספר שלטים בשפות שונות.

זקוקים לשירותי אחסון והובלת חומרים מסוכנים? חברת הרן שינוע מטענים בע"מ, היא חברה בעלת ניסיון רב בתחום, אשר מחזיקה בהיתרים ורישיונות ומקפידה לעבוד על פי דרישות החוק. אנו דואגים להצבת שילוט תקני כמתואר לעיל גם על גבי הרכבים וגם בשטחי האחסון שלנו במחסננו הלוגיסטי באשדוד.

לקבלת מידע נוסף, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל דרך שנוחה לכם: טלפון, מייל או דרך האתר. אנחנו כאן, ממתינים לשיחתכם.

שתפו אותנו...

שתפו אותנו בפייסבוק
שתפו אותנו בטוויטיר
שתפו אותנו בלינקדין
שתפו אותנו בוואטסאפ

יש לכם את כל הסיבות לעבוד עם הרן:

שירות איכותי ואדיב – הצוות מקפיד להעניק יחס אישי, חם ואדיב לכל אחד מלקוחותינו. 

מקצועיות וניסיון של 25 שנים – לחברה ידע רב ויכולת להתמודד עם מטענים מסוגים שונים. 

אמינות ועבודה תחת תו תקן – החברה שומרת על כל התקנים והחוקים, לרבות הנחיות של המשרד להגנת הסביבה. 

שטח אחסון גדול ומותאם לפי סוגי מוצרים שונים – כל מחסן בעל ייעוד מיוחד ונשמרים בו תנאים הדרושים לאחסנה טובה של סוג הסחורות השמורות בו. 

גמישות ויצירתיות במציאת פתרונות עבור כל לקוח ולקוח – אנו גמישים לצרכים המשתנים של הלקוח ודואגים לספק לו את השירות הטוב ביותר בכל מצב.

דילוג לתוכן