מדריך לאחסון חומרים מסוכנים

אם ברשותך חומר מסוכן, להלן מדריך לאחסון חומרים מסוכנים- על מנת שתדע כיצד להתנהל אתו.

אם כבר יצרת קשר עם חברה לאחסון מוצרים מסוכנים ואתה רוצה לדעת כי החברה מתנהלת נכון, להלן מספר כללים חשובים שעליך לדעת:

  • קליטת החומ"ס חייבים להתבצע על ידי אחד מהעובדים שבמחסן, שמכיר היטב את המחסן ואת כל מקומות האחסון שלו, וידע לאן לנתב את החומר המסוכן. על העובד או העובד או העובדים להכיר היטב את כלל סוגי החומרים המסוכנים, על מנת לקבל את ההחלטה לאן לשייך אותו.
  • יש לזכור כי לחומרים מסוכנים (חומ"ס) יש לעיתים תכונות שיכולות להיות קטלניות בשילוב עם חומרים מסוכנים אחרים. על כן, בחברה לאחסון חומרים מסוכנים חייבים לעבוד אנשים בעלי ידע מקצועי בעולם הזה.
  • האריזה בה מגיע החומר המסוכן צריכה לכלול את כלל התכונות של אותו החומר, אחרת אין באפשרות המחסן לאחסן אותו. האריזות צריכות להיות מסומנות על פי התקנות הקבועות בחוק.
  • לאחר קבלת החומרים המסוכנים, על המחסן להבהיר היכן החומר יאוחסן וכיצד.
  • משימה נוספת שיש על המחסן היא להעריך את הסכנה הקיימת באחסון חומרים אלו, וזאת על מנת לדעת כיצד לתפעל האחסון אל מול עובדי החברה, על מנת שאף אחד לא יפגע, חלילה.
  • העובד שיקבל את החומרים המסוכנים צריך לבצע הערכה לגבי הסכנה שלהם, מי עלול להיפגע וכן לקבוע תוכנית שתמנע פגיעה אפשרית בעובדים או במבנה.
  • את הערכת הסיכונים הוא מצרף לטפסים של אחסון החומרים, על מנת להעביר את המידע לשאר עובדי החברה. כמו כן, יש להחליט אילו עובדים במחסן יעסקו באחסון החומר המסוים שהגיע, שכן גם העובדים העוסקים במלאכת האיחסון צריכים להיות בעלי ידע לגבי אותו החומר אותם הם מאחסנים, כמו גם עליהם להבין את הסיכונים הכרוכים בו וכיצד עליהם לנקוט באמצעי הזהירות עמו.
  • במידה והסתיימה הקליטה של החומ"ס, והעובד שקולט את החומר מבין כי לא ניתן לאחסנו ללא לקיחת סיכון הן של מבנה והן של חיי אדם, החומר המסוכן לא יוכל להיות מאוחסן במחסן, ויעביר ללקוח את המסקנות הרלוונטיות לגבי אחסון החומר.

לסיכום: שונה דין התנהלות חברה לאחסון מוצרים מסוכנים מדין חברה לאחסון צעצועים או ברגים, לשם הדוגמא. חברה לאחסון מוצרים מסוכנים חייבת להיות מקצועית, מקצוענית, אמינה, ותיקה, בעלת ידע מצטבר רב ובעלת היתרים מהרשויות השונות לאחסון חומרים מסוכנים.

 

שתפו אותנו...

שתפו אותנו בפייסבוק
שתפו אותנו בטוויטיר
שתפו אותנו בלינקדין
שתפו אותנו בוואטסאפ

יש לכם את כל הסיבות לעבוד עם הרן:

שירות איכותי ואדיב – הצוות מקפיד להעניק יחס אישי, חם ואדיב לכל אחד מלקוחותינו. 

מקצועיות וניסיון של 25 שנים – לחברה ידע רב ויכולת להתמודד עם מטענים מסוגים שונים. 

אמינות ועבודה תחת תו תקן – החברה שומרת על כל התקנים והחוקים, לרבות הנחיות של המשרד להגנת הסביבה. 

שטח אחסון גדול ומותאם לפי סוגי מוצרים שונים – כל מחסן בעל ייעוד מיוחד ונשמרים בו תנאים הדרושים לאחסנה טובה של סוג הסחורות השמורות בו. 

גמישות ויצירתיות במציאת פתרונות עבור כל לקוח ולקוח – אנו גמישים לצרכים המשתנים של הלקוח ודואגים לספק לו את השירות הטוב ביותר בכל מצב.

דילוג לתוכן